El Ministeriu de Fomento prevé tener acabaes nel branu de 2020 les obres de la llinia d’alta velocidá ferroviaria ente Lleón y Asturies, qu’inxertará anchu internacional nos dos túneles de la Variante de Payares, unu d’ellos mistu pa permitir el pasu de mercancíes.
Según dio anuncia n’Uviéu’l titular de Fomentu, Íñigo de la Serna, colos proyectos diseñaos pol so departamentu -y les meyores a inxertar nel tramu Valladolid-Lleón- los tiempos de viaxe ente Madrid y Uviéu tarán nunes tres hores -media hora más a Xixón- y en dos hores ente Lleón y la capital d’España.
De la Serna presentó güei n’Uviéu, en presencia de representantes de los gobiernos d’Asturies y de Castiella Lleón, el diseñu fechu pol so departamentu pa la llinia d’alta velocidá ferroviaria ente La Robla (Lleón) y L.lena.
Esti trazáu inxerta’l pasu pela Variante de Payares, dos túneles d’unos 25 kilómetros de llargu que crucen el cordal cantábricu y que supunxeron una inversión d’unos 3.600 millones d’euros, y que’l so diseñu sufrió dellos cambeos del Ministeriu de Fomentu nos últimos años
N’abril Fomentu dio anuncia -atendiendo les esixencies del únicu diputáu de Foro p’aprobar los presupuestos de 2017- de qu’equiparía dambos túneles con anchu de vía internacional pa la so puesta en serviciu de forma simultánea, unes obres que s’allargaríen hasta 2020, lo que camudaba la previsión de mano d’utilizar anchu ibéricu pa garantizar el pasu de mercancíes.
Sicasí, el Ministeriu desveló agora qu’equipará unu de los túneles col denomáu 'tercer filu' pa permitir el pasu de convoyes de mercancíes dende la so puesta en serviciu como esixía’l Gobiernu asturianu.
El Principáu, satisfechu cola solución pa Payares al permitir mercancíes
El conseyeru d’Infraestructures del Gobiernu asturianu, Fernando Lastra, amosóse güei satisfechu pola solución definitiva adoptada pol Ministeriu de Fomentu pa la puesta en serviciu de la Variante Ferroviaria de Payares, que permitirá la circulación de trenes de pasaxeros y de mercancíes.
Dempués d’asistir a la presentación de los proyectos pa la conclusión del tramu d’alta velocidá ente Lleón y Asturies, Lastra señaló que l’inxerimientu de triple filu nunu de los túneles complementariu al anchu internacional col que’l Ministeriu decidió equipar el trazáu supón "un cambéu d’escenariu" que garantiza’l tránsitu de mercancíes que pidía’l Principáu.
"Ver la solución pa pasaxeros y mercancíes ye un gran acontecimientu esperáu enforma", apuntó’l conseyeru, que solliñó que, dende’l Gobiernu rexonal, "nun hai nin una palabra que discutir sobre les soluciones técniques" plantegaes polos inxenieros de Fomentu que sedrán "les más afayadices".
Pa Lastra, lo fundamental pal Principáu, al marxe de garantizar la salida de mercancíes pola variante, ye que "se faga real" el tiempu previstu por Fomentu pa facer el viaxe ente Xixón y Madrid, cifráu en tres hores y ventiún minutos.
Dempués del actu de presentación de los proyectos pa la llinia d’alta velocidá ente Asturies y Lleón, el conseyeru y el titular de Fomentu, Íñigo de la Serna, aconceyaron cola alcaldesa d’Avilés, Mariví Monteserín, p’abordar la situación de la integración del trazáu ferroviariu na ciudá.
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