Fuente: RTPA, 6 de ochobre. 2024 21:15

La propuesta del Principáu pasa por acceder a El Musel dende Aboño

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  • 0:01El merendero de Maripaz.
  • 0:03Amanece así cada día.
  • 0:04Lo limpiaré por la mañana, pero como
  • 0:05llegue la tarde vuelvo otra vez a
  • 0:07tener que volver a limpiarlo.
  • 0:08Maripaz es una de las distintas
  • 0:10personas que residen en el valle de
  • 0:11abono. Los vecinos de estas
  • 0:13parroquias de Carreño lidian cada
  • 0:15día con el impacto de la industria
  • 0:16pesada asentada en la zona y sobre
  • 0:18todo con el tráfico pesado que cada
  • 0:20día pasa por esta rotonda.
  • 0:21Hoy domingo.
  • 0:22Mira.
  • 0:24Y así todos los días.
  • 0:25Todo los días. Todo los días.
  • 0:26El Principado calcula que cada día
  • 0:27pasan por este nudo 1600 camiones.
  • 0:30Es más de la mitad del tráfico
  • 0:31pesado con destino u origen en
  • 0:33El Musel.
  • 0:34Ahora, la intención de la Consejería
  • 0:36es que este sea el acceso principal
  • 0:38al puerto.
  • 0:38Había dos vías.
  • 0:39Una era la que se iba a hacer los
  • 0:40soterramiento y otra que la que
  • 0:41venía por aquí por.
  • 0:43Y lo que van a hacer ahora va a ser
  • 0:44quitar aquella.
  • 0:45Se van a ahorrar un montón de pasta
  • 0:46y van a hacerlo por aquí.
  • 0:47Pero una cosa que ya está proyectada
  • 0:49desde el año 2011.
  • 0:50A cambio, el Principado propone
  • 0:52regenerar la zona.
  • 0:53Estamos escuchando a Barbón diciendo
  • 0:55que aquí parece que cayó una bomba
  • 0:56nuclear. Bueno, esto es un valle
  • 0:58verde que la industria
  • 0:59destrozó desde hace 40 años.
  • 1:01Llevamos tragando basura.
  • 1:03Pero aún así, nosotros confiamos
  • 1:05en que realmente se puede regenerar.
  • 1:07Regenerar dicha área, apuntan los
  • 1:08vecinos, debe ser la auténtica
  • 1:10prioridad para esta zona.

Los vecinos consideren inxusta y egoísta l'apuesta de derivar el tráficu per Carreño

L’oxetivu de la propuesta del Principáu pa los accesos a El Musel ye llendar el tráficu pesáu de l’avenida Príncipe d’Asturies y la so apuesta pasa por acceder al cai dende Aboño.

Pa eso, la Conseyería propón reorganizar el ñudu de L’Empalme, adecentar la carretera que xune esta glorieta col cai y, amás, abrir el túnel d’Aboño, zarráu dende va 12 años. Pa llegar hasta Aboño dende les principales víes, la 'Y' o l’AS-II, ensin pasar per La Calzada, l’alternativa ye la carretera XI-10, que xune Lloreda y Veriña y que cunta con dellos accesos a los polígonos industriales de la zona.

Según el Principáu, el so desdoblamientu llicitaráse en primavera dempués de que les obres, qu’entamaron en 2017, paralizárense poco dempués.

El 8 de xunetu de 2017 entamaron les obres pa desdoblar la carretera que xune Lloreda y Veriña. El popular Íñigo de la Serna, ministru de Fomentu daquella, yá solliñaba la importancia d’esti proyectu pa meyorar los accesos a El Musel.

El proyectu pa duplicar estos tres kilómetros y mediu de vía cuntaba con una inversión de 33 millones d’euros. Les arques públiques dexaron amás 44 millones pa pagar las espropiaciones de los tarrenes afectaos. Los trabayos avanzaron rápido y en xineru de 2018 yá se podía ver los desmontes nos márxenes de la carretera.

Pero unos meses más tarde, en mayu, hubo que parar les obres. Les máquines topáronse con conductos de servicios que nun apaecíen nos planos. Había que volver a revisar el proyectu.

Dos años más tarde, el Ministeriu decidió resolver el contratu. Entós alegó que yá nun yera prioritariu al perder fuerza la idea d’acceder a El Musel per Aboño.

Agora’l Principáu considera vital duplicar la vía pa dar al tráficu pesáu una alternativa a La Calzada. La obra, confía la Conseyería, llicitaráse en primavera dempués de que volviere a encargase la redacción d’un proyectu en 2022.

Nesti tiempu, los desmontes que yá se ficieren fueron enllenándose de matos y son yá cuasi imperceptibles.

Los vecinos del valle d’Aboño consideren inxusta y egoísta l’apuesta de derivar el tráficu a El Musel per Carreño. Más de mediu millar de persones viven nes parroquies de la zona. Nel so día a día tienen que llidiar con un tráficu diariu de 1.600 camiones y cola actividá de la industria pesada asitiada ellí.