Más medios pa velar pola salú mental de los estudiantes
Ver la transcripción del vídeo de esta noticia Momento actual
- 0:00Mónica Rodiles es profesora de
- 0:02Matemáticas en el Instituto
- 0:04Fernández Vallina de Gijón.
- 0:06Si os fijáis, el valor de R, que es
- 0:07el coeficiente de correlación.
- 0:09Pero además es la Coordinadora
- 0:11de Bienestar Emocional de este
- 0:12centro de 1200.
- 0:14Alumnos. Me gusta mucho la escucha
- 0:16activa y la empatía.
- 0:17Entonces las has
- 0:19trabajado mucho a lo largo de todos
- 0:21estos años?
- 0:22Creo que es una parte que
- 0:23también como docente hay que
- 0:25trabajar, porque.
- 0:26Mónica es muy fácil de contestar
- 0:28porque es una persona tremendamente
- 0:30cercana, muy empática
- 0:32y tiene un don para el trato con la
- 0:33gente.
- 0:34Tiene solo dos horas a la semana
- 0:36para velar por la salud mental de
- 0:38los estudiantes, pero les saca
- 0:39partido una hora, la dedica a
- 0:41coordinarse con el equipo de
- 0:42orientación y la otra a
- 0:44acercarse a los alumnos vulnerables.
- 0:47Hola buenas, qué tal estáis?
- 0:49Bien. Trabajo de.
- 0:50Campo. A esta estudiante la
- 0:52ayudó a superar un bache.
- 0:54En el curso pasado, por temas
- 0:55familiares tuve problemas
- 0:56alimenticios, tuve problemas.
- 0:58También bajaron bastante las notas
- 1:00y Mónica es un poco lo notó
- 1:02y yo después de unas clases de
- 1:03matemáticas decidí hablar con ella
- 1:05y tras unas semanas de estar
- 1:06hablando con ella ese tema
- 1:07intentando ayudarme, decidió
- 1:09llevarme orientación y gracias a eso
- 1:11pude salir del problema.
- 1:12Los docentes de este y el resto de
- 1:14centros reclaman más medios
- 1:16para hacer mejor un trabajo
- 1:17inabarcable.
- 1:18No es que sea la panacea,
- 1:20no es que sea la solución al
- 1:23a ningún problema.
- 1:24En realidad es una tirita.
- 1:26Cada vez es mayor el alumnado
- 1:28que tiene problemas de ansiedad
- 1:30que que no está
- 1:32bien. Hay mucho alumnado
- 1:34que no está bien.
- 1:36Abrimos protocolos por
- 1:38situaciones muy graves.
- 1:40La nueva Ley de Educación obligó a
- 1:41implantar esta figura en colegios e
- 1:43institutos en 2022.
- 1:49De momento yo creo que tienen esas
- 1:51dos horas, que es una coordinación
- 1:53importante porque el resto de
- 1:54programas, normalmente todos ellos,
- 1:56excepto el de tecnologías
- 1:57educativas, tienen una.
- 1:58Y bueno, siempre que podemos lo
- 2:00apoyamos.
- 2:01Seguiremos estudiando todas las
- 2:02propuestas que nos lleguen, como
- 2:03siempre de los docentes.
El cursu pasáu rexistráronse n'Asturies 146 casos d'acosu escolar
El cursu pasáu rexistráronse n'Asturies 146 casos d'acosu escolar, anque fueron munches más les denuncies por esti motivu, 469. A atayar el bullying, contribuyen los coordinadores de bienestar emocional de los centros, una figura que s'allugó en 2022 y que, pese a les sos faltes, meyoró'l clima en dellos institutos.
Mónica Rodiles ye profesora de Matemátiques nel institutu Fernández Vallín de Xixón pero, amás, ye la coordinadora de bienestar emocional d'esti centru de 1.200 alumnos.
Tien solo dos hores a la selmana pa velar pola salú mental de los estudiantes, pero sáca-yos partíu. Una hora dedícase a coordinase col equipu d'orientación y la otra a averase a los alumnos vulnerables.
Los docentes d'esti y el restu de centros reclamen más medios pa faer meyor un trabayu inabarcable.
La nueva llei d'educación obligó a allugar esta figura en colexos y institutos en 2022.
Hasta agora, la conseyera d'Educación nun contempla lliberar más hores a los docentes qu'exercen de coordinadores de bienestar.
Lydia Espina afita que l'añu pasáu teníen una hora y esti cursu pasóse a dos.