L'alumnáu asturiano, a la cabeza en competencia dixital xunto a catalán y madrilano
Ver la transcripción del vídeo de esta noticia Momento actual
- 0:01Con 512 puntos sobre un máximo
- 0:03de 600. Asturias es la tercera
- 0:05mejor comunidad autónoma española en
- 0:06competencias digitales, solo por
- 0:08detrás de Cataluña y Madrid.
- 0:10Educación destaca que los resultados
- 0:11la sitúan por encima de las medias
- 0:13de países de nuestro entorno.
- 0:14Y únicamente están por encima en
- 0:16competencia digital.
- 0:17Corea del Sur, Taiwán,
- 0:20la República Checa y Dinamarca.
- 0:22Fíjense lo que significa para una
- 0:23comunidad autónoma como Asturias,
- 0:25que además es eminentemente
- 0:27rural.
- 0:27En Asturias la brecha
- 0:28socioeconómica, la diferencia entre
- 0:30los alumnos con mayores
- 0:31posibilidades y los más
- 0:32desfavorecidos roza los 57
- 0:34puntos. Es la más baja de todas las
- 0:36comunidades autónomas.
- 0:37Por tanto, otra vez
- 0:39volvemos a ratificar lo que decimos
- 0:41constantemente.
- 0:42Y es que no hay calidad sin equidad
- 0:43y que para nosotros es el alma de la
- 0:45Consejería, es la inclusión.
- 0:46La consejera ha destacado, además,
- 0:48que el estudio refleja que los
- 0:49mejores resultados en competencias
- 0:51digitales no los obtienen los
- 0:52centros que más usan las
- 0:54tecnologías, sino aquellos que los
- 0:55utilizan con frecuencia.
- 0:57Tienen que tener libros de texto y
- 0:58tienen que tener materiales para
- 1:00poder leer y escribir.
- 1:01Y por otro lado, tienen que tener
- 1:02esos recursos digitales para que les
- 1:04hagan competentes en el mundo en el
- 1:05que estamos y para que los sepan
- 1:07utilizar bien de manera
- 1:08constructiva.
- 1:09Espina destaca que los buenos
- 1:11resultados de Asturias no son
- 1:12casualidad y pone en valor la
- 1:14inversión del Principado tanto en la
- 1:15formación de los docentes como en la
- 1:17compra de equipos.
- 1:18Se han prestado casi 7500
- 1:20ordenadores y se han instalado más
- 1:21de 5800 aulas digitales
- 1:24en los centros.
Los estudiantes españoles algamen meyores resultaos que la media de la Xunión Europea
L’alumnáu catalán, madrilano y asturiano tán a la cabeza del país nel rendimientu de competencies dixitales según un estudiu qu’asitia al alumnáu español penriba de la media de la Xunión Europea nesta materia, anque la diferencia ente estudiantes con niveles socioeconómicos altos y baxos ye significativa y hai una fendidura d’hasta 69 puntos.
D’esta forma recuéyelo l’Estudiu Internacional sobre Competencia Dixital (ICILS) 2023 asoleyáu esti martes pola Asociación Internacional pa la Evaluación del Rendimientu Educativu, na que participa’l Ministeriu d’Educación, Formación Profesional y Deportes per primer vegada.
Según esti informe que mide la preparación y capacidá del alumnáu de segundu de la ESO pa usar los ordenadores y les tecnoloxíes, los estudiantes españoles d’esti cursu amuesen un rendimientu mediu altu (495 puntos sobre 600), 3 puntos penriba de la media europea y con un resultáu asemeyáu al d’Italia (491 puntos), Francia (498) o Alemaña (502).
Diferencies socioeconómiques y por xéneru
L’estudiu amuesa una gran diferencia ente’l rendimientu que tien l’alumnáu con estatus económicos y culturales diferentes, y inclusive si son estudiantes nativos o inmigrantes, y tamién por sexu.
La fendidura ente alumnáu favorecío y desfavorecío llega a los 69 puntos y ente nativos o inmigrantes ye de 28 puntos.
Tamién hai diferencia por xéneru, destacando un meyor usu de les tecnoloxíes y de competencia dixital nes moces, con una fendidura de 19 puntos al respective de los mozos, mayor entá que la de la media europea.
Cataluña, Madrid y Asturies a la cabeza
El rendimientu de competencies dixitales ye mayor nel alumnáu de segundu de la ESO de Cataluña, Madrid, Asturies, Castiella y Lleón, La Rioja, Les Canaries y Cantabria, onde’l porcentaxe d’estudiantes que tien un nivel mediu altu supera al del nivel baxu.