Los ciberataques amenacen el tresporte marítimu mundial, el que mueve'l 90% del comerciu internacional
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- 0:01No está claro si fue un ataque
- 0:03informático lo que provocó que el
- 0:04portacontenedores acabara chocando
- 0:07contra el puente de Baltimore hace
- 0:08unos meses.
- 0:09Pero es factible que lo fuera.
- 0:11Que su sistema de navegación u otros
- 0:13mecanismos fueran manipulados.
- 0:15En Europa, la Armada también sufre
- 0:17hackeos desde hace años.
- 0:19Un ciberataque clásico
- 0:21es lo que está ocurriendo durante
- 0:23muchísimos años en el Mar Báltico,
- 0:25que es la alteración del GPS
- 0:27de navegación.
- 0:28Y entonces el barco no sabe dónde
- 0:30está.
- 0:31De hecho, hace unos años, una
- 0:32fragata noruega encalló.
- 0:34Solo hay una manera de mitigar esas
- 0:36fragilidades.
- 0:37La inversión en ciberseguridad.
- 0:39Y a día de hoy, es insuficiente.
- 0:41Sin saber la cantidad,
- 0:43es poco. Hay que invertir más.
- 0:45Aquí en Asturias las navieras se
- 0:46están preparando con inversiones
- 0:48en ciberseguridad en paralelo
- 0:51a desarrollos de vanguardia.
- 0:52Tanto Harmon como Goldman, que
- 0:53tienen un nivel de tecnificación muy
- 0:55alto, pues están metiéndose
- 0:57en buques que tienen un grado de
- 0:58automatización muy grande.
- 0:59En concreto, en Condal se está
- 1:01realizando ahora un buque
- 1:03para control remoto para
- 1:06molinos de viento en el mar.
- 1:08Con lo cual estamos
- 1:10a la vanguardia de lo que de lo que
- 1:11se está haciendo. Obviamente tienen
- 1:13que protegerse de posibles,
- 1:16digamos, ataques.
- 1:17Amenazas cada vez más sofisticadas
- 1:20que se han examinado en estas
- 1:21jornadas en Gijón.
- 1:23Que nos permita cumplir las.
Empreses privaes y sector públicu yá inverten pa compensar les amenaces pero non abondo
Nun ta claro entá si foi un ataque informáticu lo que provocó que’l portacontenedores acabara chocando escontra la ponte de Baltimore, n'Estaos Xuníos, va unos meses pero ye posible que lo fuera, qu'el so sistema de navegación o otros mecanismos fueren manipulaos.
N'Europa, l'Armada tamién sufre hackeos dende va años detalla Enrique Pérez de Tena, mandu conxuntu del ciberespaciu del Ministeriu de Defensa.
Solo hai una manera d’iguar eses fraxilidaes. La inversión en ciberseguridá y, anguaño, ye insuficiente.
Equí n'Asturies les navieres tán preparándose, con inversiones en ciberseguridá en paralelo a desenvolvimientos de vanguardia señala Jesús Ángel García Maza, director del departamentu de ciencia y tecnoloxía náutica de la Universidá d'Uviéu.
Ataques, cada vez más sofisticaos, que s'esaminaron nestes xornaes en Xixón.