'Máquinas digitales' convida a pescudar el mundu coles ventayes de la tecnoloxía

Ver la transcripción del vídeo de esta noticia Momento actual
- 0:01Laboral nos invita a una inmersión
- 0:03en lo digital desde una perspectiva
- 0:04crítica y artística.
- 0:06Por ejemplo, la propuesta del rumano
- 0:07Kalin Segal ha creado avatares
- 0:10basados en influencers de distintas
- 0:12ideologías a los que obliga a
- 0:14discutir. Cuando el visitante
- 0:15propone un tema, el debate puede
- 0:17subir de tono. Segal ha eliminado
- 0:19los filtros restrictivos de lenguaje
- 0:22o ética, tan habituales en
- 0:23la IA.
- 0:25El problema de hoy es que cuando
- 0:27algo no nos gusta, no vamos
- 0:29a seguir. Abandonamos la discusión.
- 0:31Quería crear un experimento social
- 0:33en el que tienes que permanecer en
- 0:34la discusión.
- 0:36En otra sala encontramos a la
- 0:37ucraniana Sonia y su pobre ultimando
- 0:39detalles de su máquina.
- 0:40Con ella plasma el impacto de la
- 0:42guerra en el paisaje de su país.
- 0:44Lo hace con datos de satélites
- 0:46y un nuevo paisaje.
- 0:47Es el que encontramos en Si sónica.
- 0:49También juega en la reflexión local
- 0:51Elisa Cuesta, que compara el pasado
- 0:53industrial asturiano con el de
- 0:55Amazon.
- 0:55Comparar las estrategias y
- 0:57estéticas de control de los cuerpos
- 0:59productivos de ambas épocas, ya sean
- 1:01humanos o máquinas.
- 1:03Industria, tecnología y sociedad, es
- 1:04el hilo de esta gran muestra como
- 1:06introducción la obra Calculando
- 1:08Imperios.
- 1:09Ganadora del Premio de la Comisión
- 1:10Europea de Exploración Artística
- 1:12es la que nos recibe en el
- 1:13vestíbulo.
- 1:14Lo que nos cuenta es como se mueve
- 1:16relacionando el poder y la
- 1:17tecnología.
- 1:18Desde el año 1500 hasta nuestro
- 1:20presente y pone en contexto,
- 1:22por ejemplo, un mundo actual en el
- 1:23que la inteligencia artificial ha
- 1:25emergido como como lo que está
- 1:26cambiando a la sociedad.
- 1:27Es la primera vez que esta obra se
- 1:29expone en España.
- 1:30Además, quedará de forma permanente
- 1:32en el centro y será objeto de
- 1:34visitas guiadas.
Llaboral convida a una inmersión no dixital dende una perspectiva crítica y artística
Llaboral convídanos a una inmersión no dixital dende una perspectiva crítica y artística. Por casu, la propuesta del rumanu Calin Segal, que creó avatares basaos n'influencies de distintes ideoloxíes a los qu'obliga a aldericar cuando'l visitante propón un tema. L'alderique pue xubir de tonu, Segal desanició los filtros restrictivos de llinguaxe o ética avezaos na IA.
N'otra sala atopamos a la ucraína Sonya Isupova acabando detalles de la so máquina. Con ella amuesa l'impactu de la guerra nel paisaxe del so país, con datos de satélites. Y un nuevu paisaxe ye'l qu'atopamos en Xixónica. Tamién xuega na reflexón local Elisa Cuesta, que compara'l pasáu industrial asturianu col del Amazon.
Industria, tecnoloxía y sociedá ye'l filu d'esta gran amuesa. Como introducción la obra 'Calculando imperios', ganadora del premiu de la Comisión Europea d'esploración artística, recíbenos nel antepar. La obra ye la primer vegada que s'espón n'España, y va quedar de forma permanente nel centru y va ser oxetu de visites guiaes.